Το Φιλανδικό τετραγωνάκι της γιαγιάς

1:25 π.μ. alleycraft 0 Comments






Τα τετραγωνάκια της γιαγιάς είναι πολύ αγαπημένο σχέδιο για πολλές πλέκτριες.
Πέρα από το κλασικό τετραγωνάκι, υπάρχουν άπειρα άλλα σχέδια. Μπορούν να γίνουν μονόχρωμα, δίχρωμα, πολύχρωμα ή με νήμα το οποίο έχει ήδη πολλές αποχρώσεις. 
Το καλύτερο όμως με τα τετραγωνάκια της γιαγιάς είναι ότι έχουν και άπειρες χρήσεις και συνδυασμούς. Μπορείς να τα χρησιμοποιήσεις σαν σουβέρ ή σουπλα, να φτιάξεις μια patchwork ζακέτα, ένα πόντσο, μία κουβέρτα, ένα μαξιλάρι ή ότι άλλο φαντάζεσαι.
Ένα από τα αγαπημένα μου σχέδια για το τετραγωνάκι της γιαγιάς είναι αυτό που χρησιμοποιούν πάρα πολύ στη Φιλανδία.
Ας δούμε πως πλέκεται!

Υλικά:
Για το συγκεκριμένο τετραγωνάκι χρησιμοποίησα ακρυλικό νήμα 100% και βελονάκι Νο4 και το αποτέλεσμα ήταν ένα τετραγωνάκι 15x15 εκατοστά. Αν επιλέξετε ένα άλλο νήμα, πιο χοντρό, και μεγαλύτερο βελονάκι, απλά να θυμόσαστε ότι το τελικό αποτέλεσμα θα είναι λίγο μεγαλύτερο.

Συντομογραφίες:
αλ = αλυσίδα
β = βουβό
αρ = άριχτο
ποδ = ποδαράκι
πέταλο = Παίρνω νήμα, βουτάω στην επόμενη θηλιά, ξαναπαίρνω νήμα και έχω τρεις θηλιές πάνω στο βελονάκι μου, παίρνω νήμα και περνάω από τις 2 θηλιές (μένω με 2 θηλιές πάνω στο βελονάκι). Παίρνω νήμα και βουτάω στην επόμενη θηλιά, έχω 4 θηλιές πάνω στο βελονάκι μου. Παίρνω νήμα και βγαίνω από τις 2 θηλιές (μένω με 3 θηλιές στο βελονάκι μου). Παίρνω νήμα και βουτάω στην ίδια θηλιά, έχω 5 θηλιές πάνω στο βελονάκι μου, παίρνω νήμα και βγαίνω από τις 2 θηλιές ( μένω με 4 θηλιές στο βελονάκι μου). Παίρνω νήμα και βουτάω στην επόμενη θηλιά, έχω 6 θηλιές στο βελονάκι μου, παίρνω νήμα και περνάω από τις 2 θηλιές (μένω με 5 θηλιές στο βελονάκι μου). Παίρνω νήμα και περνάω και από τις 5 θηλιές που έχω πάνω στο βελονάκι μου.


Ξεκινάω κάνοντας 6 αλ και ενώνω με β στην πρώτη αλ για να σχηματίσω κύκλο.







Σειρά 1: Κάνω 3 αλ (οι 2 πρώτες μετράνε σαν 1 ποδ), κάνω 1 ποδ μέσα στον κύκλο και μετά 1 αλ. Συνεχίζω κάνοντας 1 ποδ και 1 αλ μέχρι να έχω στο σύνολο 12 ποδ. Κάνω 1 αλ και ενώνω με β στη 2η αλ από τις αρχικές 3.







Σειρά 2: Κάνω 2 αλ, 2ποδ στο 1ο κενό από 1 αλ της προηγούμενης σειράς. *κάνω 1 ποδ πάνω στο επόμενο ποδ της προηγούμενης σειράς και 2 ποδ στο επόμενο κενό από 1 αλ της προηγούμενης σειράς* Επαναλαμβάνω απο * έως *. Κλείνω με β στη 2η αλ από τις αρχικές 2. Σε αυτό το σημείο πρέπει να έχω 36 ποδ.




Σειρά 3: Κάνω 2 αλ, παίρνω νήμα και βουτάω στην επόμενη θηλιά, παίρνω νήμα και βγαίνω από τις 2 θηλιές ( μένω με 2 θηλιές στο βελονάκι). Παίρνω νήμα και βουτάω στην ίδια θηλιά, παίρνω νήμα και βγαίνω από τις 2 θηλιές (μένω με 3 θηλιές στο βελονάκι μου). Παίρνω νήμα και βουτάω στην επόμενη θηλιά, παίρνω νήμα και βγαίνω από τις 2 θηλιές ( μένω με 4 θηλιές στο βελονάκι μου). Παίρνω νήμα και βγαίνω και από τις 4 θηλιές. Κάνω 4 αλ και ξεκινάω το πρώτο πέταλο στην επόμενη θηλιά. Κλείνω το πέταλο κάνοντας 4 αλ και ξεκινώντας το επόμενο στην επόμενη θηλιά. Κλείνω τη σειρά μου ενώνοντας με β τις 4 αλ στη βάση από το πρώτο πέταλο.







Σειρά 4: Κάνω 5 αλ και κλείνω με β στη βάση τους. *(κάνω 5 αλ και κλείνω με βουβό πάνω στο επόμενο πέταλο) x 3, κάνω 5 αλ και κλείνω με β στην βάση τους (δηλ πάνω στο ίδιο πέταλο) 
Θα δείτε ότι αν 4 πέταλα δημιουργούνται μικρά "αυτάκια" τα οποία στην επόμενη σειρά θα μας βοηθήσουν να τετραγωνίσουμε το μοτιφάκι μας.
Επανάληψη από * μέχρι το τέλος. Ενώνω με β στη βάση από το 1ο "αυτάκι" που δημιουργήσαμε.





Σειρά 5: Κάνω β στις επόμενες 3 θηλιές για να φτάσω στο κέντρο από τις 5 αλ που δημιούργησαν το "αυτάκι" της προηγούμενης σειράς. Κάνω 5 αλ και κλείνω με βουβό στη βάση τους. * (κάνω 5 αλ και πιάνω με αρ στο κενό από 5 αλ της προηγούμενης σειράς) x 3, κάνω 5 αλ και πιάνω με β στην 3η αλ από τις 5 που δημιούργησαν το "αυτάκι" της προηγούμενης σειράς,  κάνω 5 αλ και πιάνω με β στη βάση τους. Επανάληψη από το * μέχρι το τέλος. Κλείνω με β στο σημείο που έκανα το 3ο β όταν ξεκίνησα. 








Σειρά 6:Σε αυτό το σημείο μπορείτε να συνεχίσετε με 2 τρόπους, 
Ο ένας τρόπος είναι να κόψετε το νήμα σας, να ασφαλίσετε το πλεκτό σας να και συνεχίσετε από ένα σημείο στο πλάι του τετράγωνου οπου έχουμε κενό απο 5 αλ. Σε αυτή την περίπτωση, σε κάθε κενό απο 5 αλ κάνετε : 2ποδ, 1 αλ, 2 ποδ, 1 αλ. (Με εξαίρεση το πρώτο κενό όπου θα κάνετε 2αλ. 1ποδ, 1 αλ, 2 ποδ, 1 αλ) Και σε κάθε γωνία κάνετε 2ποδ, 3 αλ, 2 ποδ, 1 αλ.

Ο άλλος τρόπος (το οποίο προσωπικά προτιμώ γιατί δε χρειάζεται να κάνω διπλή δουλειά στο να ράψω το πλεκτό και να κρύψω τα νήματα) είναι να συνεχίσετε από το σημείο που μείνατε κάνοντας β (όπως στην προηγούμενη σειρά) και να βγείτε στη βάση απο το 2ο "αυτάκι". Κάνετε (2 αλ, 1 ποδ, 3 αλ, 2 ποδ, 1 αλ) μέσα στη γωνία. Συνεχίζετε κάνοντας  2ποδ, 1 αλ, 2 ποδ, 1 αλ σε κάθε κενό από 5 αλ και 2ποδ, 3 αλ, 2 ποδ, 1 αλ σε κάθε γωνία. Ενώνετε με β στη 2 αλ από τις αρχικές 2 και κλείνετε το πλεκτό σας.

Καλή επιτυχία!!





You Might Also Like

0 σχόλια: