Πίτα του βοσκού (Shepherd's Pie)

9:36 π.μ. alleycraft 0 Comments


Τώρα που έρχεται Σαββατοκύριακο σκέφτηκα να δούμε μια συνταγή που είναι λίγο απαιτητική σε χρόνο όσον αφορά την προετοιμασία αλλά αποτελεί μια ωραία ιδέα για το Κυριακάτικο τραπέζι. Πρόκειται για μια αγγλική συνταγή την οποία έφερα στα δικά μου μέτρα. Συνηθίζεται να φτιάχνεται με αρνίσιο κιμά και όχι με μοσχαρίσιο όπως την παρουσιάζω εγώ, προφανώς δεν έχει φέτα και πέρα από καρότα και αρακά περιέχει και καλαμπόκι. Δυστυχώς δεν είχα προνοήσει για καλαμπόκι. Για να είμαστε ειλικρινής αυτή η συνταγή προέκυψε με το σύστημα "ότι έχει το ψυγείο" και με έβγαλε ασπροπρόσωπη. Πάμε να δούμε την συνταγή!

(Στο τέλος του άρθρου ακολουθεί αρχείο με την συνταγή χωρίς φωτογραφίες)

ΥΛΙΚΑ:
500γρ. κιμά μοσχαρίσιο
100γρ. καρότα
200γρ. αρακά
1 μεγάλο κρεμμύδι
1 σκελίδα σκόρδο
½  ποτ. λευκό κρασί
½ ματσάκι μαϊντανό
300γρ. τριμμένη ντομάτα
100γρ. φέτα
1000γρ. πατάτες
1φλ. γάλα
50γρ. βούτυρο
1 κρόκο αυγού
Πάπρικα γλυκιά, αλάτι, πιπέρι και λίγη τριμμένη φρυγανιά

ΕΚΤΕΛΕΣΗ:
Ξεκινάμε βάζοντας τις πατάτες μας να βράσουν ολόκληρες με τη φλούδα για 45-60’. Για να τις βράσω ολόκληρες προηγείται καλό πλύσιμο το οποίο επιτυγχάνεται εύκολα αν μουλιάσετε τις πατάτες σε νερό για καμιά ωρίτσα. Έτσι όταν τις ξεπλύνετε κάτω από τρεχούμενο νερό, τα χώματα έχουν μαλακώσει και φεύγουν όλα. Επιμένω στο να βράζω ολόκληρες τις πατάτες με τη φλούδα τους γιατί έτσι δεν ρουφάνε υγρασία και γίνονται πιο νόστιμες.
Όσο βράζουν οι πατάτες μου κόβω σε λεπτές φέτες τα κρεμμύδια μου (έχω παρατηρήσει ότι όταν είναι έτσι κομμένο το κρεμμύδι τα φαγητά μου μελώνουν), σε φέτες τα καρότα μου και ψιλοκόβω και το σκόρδο.


Ξεκινάω σοτάροντας τα κρεμμύδια σε βαθύ τηγάνι  με λίγο λάδι και λίγο αλάτι (για να ιδρώσουν πιο εύκολα) και μετά προσθέτω και τα καρότα μου, τα φέρνω μια-δυο βόλτες και τα αποσύρω σε ένα πιάτο. Στο ίδιο τηγάνι προσθέτω λίγο λάδι και τον κιμά. Σοτάρω πολύ καλά τον κιμά να φύγει όλη του η υγρασία, περίπου για 5-10’, σε μέτρια προς δυνατή φωτιά.


Όταν σοταριστεί καλά ο κιμάς, του προσθέτω τα σοταρισμένα κρεμμύδια-καρότα, το σκόρδο, αλάτι-πιπέρι και 1κ.γ πάπρικα. Τα φέρνω μια-δυο βόλτες να σοταριστούν όλα μαζί και σβήνω με το κρασί. Μόλις εξατμιστεί το κρασί προσθέτω την ντομάτα και 1κγ ζάχαρη και τον αρακά. Καπακώνω τον κιμά μου, χαμηλώνω την φωτιά και τον αφήνω να σιγομαγειρευτεί για μισή ωρίτσα. 

Στο τέλος, όταν ετοιμαστεί ο κιμάς προσθέτω τον ψιλοκομμένο μαϊντανό ώστε να παραμείνει ζωντανός.

Όταν βράσουν οι πατάτες μου τις ξεφλουδίζω και τις κόβω σε κομμάτια. Μέσα σε κατσαρόλα τις λιώνω με το πρες-πουρέ  (και με πηρούνι ακόμα μπορείτε) προσθέτω αλάτι-πιπέρι, το βούτυρο και το 1φλ. γάλα. Όταν ομογενοποιηθούν βάζω και τον κρόκο. Το αποτέλεσμα θα είναι ένας σφιχτός πουρές.

Στρώνω σε πυρέξ τον κιμά, τρίβω από πάνω την φέτα και με ένα κουτάλι τοποθετώ τον πουρέ έτσι ώστε να έχει ανώμαλη επιφάνεια (αυτές οι αναδιπλώσεις θα κριτσινίσουν και δίνουν νοστιμιά και υφή στο φαγητό) και τρίβω μια φρυγανιά για ακόμα πιο τραγανή υφή. Θα μπορούσατε για τους λάτρεις των τυριών να βάλλετε και λίγη παρμεζάνα για κρούστα.

Ψήνω στους 200 βαθμούς για περίπου μισή ώρα μέχρι να πάρουν χρώμα οι πατάτες μου. Αφήνω το φαγητό να ξεκουραστεί για ένα τεταρτάκι και σερβίρω με κουτάλα, κομμάτια δεν κόβονται. Καλό Σαββατοκύριακο και καλή επιτυχία!

Υ.Γ Καλό είναι να φαγωθεί την ίδια ώρα γιατί ως γνωστόν αν κρυώσει και ξαναζεσταθεί ο πουρές...


You Might Also Like

0 σχόλια: