Χαρταετός......Vol 1

6:28 π.μ. alleycraft 0 Comments





Από μικρή θυμάμαι τον μπαμπά μου να μου φτιάχνει κάθε χρόνο τον χαρταετό μου. Με ελάχιστες εξαιρέσεις, όπως για παράδειγμα μια χρονιά που κατέληξα με έναν χαρταετό του Ολυμπιακού! Ακόμα αναρωτιέμαι πως συνέβει αυτό, μιας και ο μπαμπάς δεν ήταν ποτέ οπαδός καμίας ομάδας.
Κάθε χρόνο λοιπόν, έλεγε, "ελάτε να φτιάξουμε τον χαρταετό μας" και φυσικά κάθε χρόνο τον έφτιαχνε μόνος του!! Στη μνήμη μου έχουν αποτυπωθεί μόνο κάποιες φράσεις όπως "..και τώρα θα φτιάξουμε τα ζύγια.." ή "..η ουρά πρέπει να είναι φτιαγμένη..." τα έλεγε δυνατά μήπως και φιλοτιμηθώ και πλησιάσω αλλά εγώ.....στο παιχνίδι μου!
Κάπως έτσι, μετά από μερικά χρόνια (όχι πολλά!!), παίρνω τηλέφωνο τον μπαμπά να τον ρωτήσω μερικές απορίες σχετικά με την κατασκευή χαρταετού. Στο τέταρτο τηλεφώνημα μου λέει "αυτές οι δουλειές δε γίνονται απ το τηλέφωνο βρε παιδί μου.." αλλά εγώ, του κεφαλιού μου. Μπορώ και μόνη μου! Δεν είναι δα και πυρηνική φυσική. Δύο ώρες μετά, ακόμη παιδευόμουν να δέσω 3 καλάμια. Κάπου εκεί λοιπόν, ξεσκόνισα όλο το διαδίκτυο για "extra tips" στην πολύπλοκη κατασκευή αυτού του ιπτάμενου πράγματος που πραγματικά έμοιαζε με πυρηνική φυσική!! 
Έπειτα από συνολικά 6 ώρες δουλειάς, σας παρουσιάζω τον χαρταετό μου! Είμαι 100% σίγουρη πως δεν θα πετάξει αλλά σκοπεύω να το προσπαθήσω μέχρι τελικής πτώσης (στην κυριολεξία).

Ας δούμε όμως πως φτιάχνεται ένας χαρταετός. 
Τι θα χρειαστούμε:




  • 3 ξύλινα ελαφριά πηχάκια ή καλάμια 70 - 80 εκ.
  • χαρτί γλασέ ή ελαφρύ πλαστικό
  • σπάγκο
  • ψαλίδι 
  • κόλλα στικ 
  • χαρτί γκοφρέ ή εφημερίδα για την ουρά
  • αυτοκόλλητο χαρτί για το κέντρο και για σχέδια
  • αν είναι η πρώτη φορά που φτιάχνεται χαρταετό. ένα ακόμα άτομο!

Εάν χρησιμοποιήσετε καλάμια. με ένα μαχαιράκι προσπαθήστε να τα λειάνετε λίγο για να μη μας σκίσουν το χαρτί. Επίσης κάνετε, και στις 2 πλευρές, μικρές εγκοπές στις οποίες αργότερα θα τυλίξουμε τον σπάγκο μας για να δημιουργήσουμε τον σκελετό.





Δένουμε τα τρία καλάμια μεταξύ τους ακριβώς στο κέντρο και αφήνουμε ένα κομμάτι σπάγκο, περίπου 60εκ, να κρέμεται. Με αυτόν τον τρόπο θα τα σταθεροποιήσουμε λίγο, πράγμα το οποίο θα μας βοηθήσει όταν θα φτιάξουμε περιμετρικά τον σκελετό. Αφού τα δέσουμε λοιπόν, θα πρέπει να μπορούνε να τα ανοίξουμε σαν βεντάλια και να δούμε πως θα είναι το τελικό σχήμα του χαρταετού μας.



Παίρνουμε το σπάγκο μας και, αυτή τη φορά, τον δένουμε σε ένα από τα καλάμια μας, ακριβώς στην εγκοπή που φτιάξαμε προηγουμένως με το μαχαιράκι μας. 



Συνεχίζουμε δένοντας τις κορυφές από όλα τα καλάμια με τον σπάγκο. Το δύσκολο σημείο εδώ, είναι να διατηρήσουμε ίσες αποστάσεις από το ένα καλάμι στο άλλο. Αν όλα πάνε καλά, σε αυτό το σημείο θα πρέπει να έχετε φτιάξει τον σκελετό σας, ο οποίος στη ουσία είναι ένα εξάγωνο.



Επόμενο βήμα, να τον ντύσουμε!
Παίρνω το χαρτί και το απλώνω σε μια μεγάλη επιφάνεια. Βάζω επάνω τον χαρταετό μου και σχεδιάζω το περίγραμμα του δίνοντας του όμως 5εκ  αέρα. Κόβω τις γωνίες, αναδιπλώνω το χαρτί πάνω από τον σπάγκο και το κολλάω με την κόλλα μου.




Αυτό ήταν το εύκολο κομμάτι! Πάμε στα ζύγια.

Επειδή δε μπορώ να πω ότι το κατέχω το θέμα ζύγι, σας παραθέτω ένα πολύ κατατοπιστικό σχήμα.


Θυμόσαστε εκείνο το σπάγκο 60εκ. που αφήσαμε να κρέμεται όταν δέσαμε τα καλάμια; Ε, αυτόν τον σπάγκο τώρα θα τον περάσουμε από το σημείο 0 κάνοντας μια μικρή τρυπούλα με το ψαλιδάκι μας. Αφού κάνουμε την τρυπούλα και περάσουμε το σπάγκο μας, παίρνουμε ένα αυτοκόλλητο χαρτί ή ένα χαρτονάκι και το κολλάμε στο κέντρο (σημείο 0). Το κάνουμε αυτό για να ενισχύσουμε το κέντρο μας (είναι το σημείο που θα ενώσουμε στο τέλος τον σπάγκο που θα κρατάμε τον χαρταετό μας) και να μην σκιστεί ο χαρταετός μας από τον αέρα όταν θα τον πετάμε.
Έπειτα δένω ένα κομμάτι σπάγκο στο σημείο Α και ένα κομμάτι στο σημείο Β. Υπολογίζω να είναι όλα τα κομμάτια ίσα, δηλαδή Α0=Β0 και ο κεντρικός σπάγκος που περνάει από το σημείο 0 να φτάνει ακριβώς μέχρι τη μέση από το σημείο ΑΒ (δηλ. το 0Χ). Όταν σιγουρευτώ ότι τα έχω μετρήσει σωστά, τα δένω όλα μαζί.

Στη συνέχεια δένω ένα κομμάτι σπάγκο στο σημείο Γ και ένα στο σημείο Δ. Εδώ θέλω τα κομμάτια να είναι: 0Γ=ΓΕ=0Δ=ΔΕ. Όταν σιγουρευτώ ότι είναι ίσα, τα δένω και ξεκινάω να φτιάχνω την ουρά.
Η ουρά μου θέλω να είναι περίπου 4 μέτρα. Αφήνω λοιπόν 4 μέτρα σπάγκο και ανα 15 - 20εκ. δένω και μία φούντα της ουράς. Για να κάνω την φούντα της ουράς κοβω ένα κομμάτι γκοφρε χαρτί περίπου 60x20 εκ. Έπειτα το ψαλιδιζω σαν να θέλω να του κάνω κροσια (προσοχή να μη το κοψετε μέχρι το τέλος). Στη συνέχεια, με ένα μικρό κομμάτι σπαγκο, δενω την πλευρά που δεν έχω ψαλιδισει κι έχω έτοιμη την πρώτη μου φούντα!




Αφού τα έχω κάνει όλα αυτά μπορώ αν θέλω να τον διακοσμήσω με κάποια αυτοκόλλητα ή ότι άλλο μου αρέσει αρκεί να έχω πάντα στο μυαλό μου ότι δε πρέπει να τον βαρύνω πολύ γιατί αλλιώς δε θα πετάξει με τίποτα!
Εγώ έκοψα γράμματα από ένα αυτοκόλλητο και τα κόλλησα στο χαρταετό και επίσης πέρασα άλλο ένα κομμάτι σπάγκο, όπως το αρχικό, περιμετρικά του χαρταετού και του έβαλα μερικά.....φρου φρου απο γκοφρέ χαρτί.







Καλή επιτυχία και καλές πτήσεις σας εύχομαι!

Υ.Γ: Του χρόνου θα τον φτιάξω με τον μπαμπά. Για την παρέα δηλαδή...όχι τίποτα άλλο!


You Might Also Like

0 σχόλια: